Saturday, June 05, 2010

before holiday .

31 mei 2010 , kecurian berlaku kat asrama . kebetulan pulak hari tuh aku , aja & aisyah tak turun surau . oleh sebab tuh , kami menjadi suspek kes curi tuh . tapi padahal ada lagi 3 orang yang lain tak turun surau . exco buat spotcheck sebab duit yang hilang banyak , bukan sikit . aku tak taw berapa banyak sebab kes curi tuh bukan jadi kat dorm aku . lepas spotcheck , tak jumpa duit tuh . esoknya , masa prep mama yan panggil aku . aku baru duduk kat kerusi dye terus tanya kesalahan aku . aku cakap laa tak turun surau . pastu dye dengan mulut lancangnya terus tuduh aku mencuri . pehh , sakit hati doe . dye tak puas hati bila aku cakap mana ada aku mencuri sebab aku tak pernah masuk dorm duit hilang tuh . dye terus amik kayu kerusi patah & pukul kaki aku . tapi nasib baik tak kuat . sebab dye dah tua . pastu dye suruh aku panggil aja . lepas dye membebel dekat aja , dye suruh panggil aisyah lak . bila semua dah ada , dye terus marah marah sambil memukul- mukul bahu kitorang . aja siap kena lempang bila dye tak dapat jawab soalan yang tak masuk akal yang ditanya oleh mama yan . aku tak dapat tahan air mata . aku menangis . lepas semua tuh , dye suruh kitorang amik pen & kertas . dye denda kitorang tulis " saya akan tetap turun ke surau walaupun datang haid " 500 kali & hantar hari jumaat .

hari jumaat , balik . tapi aku pening dan tension memikirkan takde orang nak jemput aku balik . aku telefon mama lebih dari 10 kali tak berangkat . aku menangis . aku tanya eza boleh tumpang dye ke tak , dye kata tak taw lagi . lagi bertambah tension aku . tetiba , aisyah datang dorm tanya aku naik apa balik . aku tak terjawab sebab terharu . dye offer tumpang ayah dye . thanks aisyah ! balik satu kerata dengan aja & longgo . dalam kereta on the way balik , aku tertido . aku malu sebab masa tertido tuh mulut terlopong . ahaha .

sampai jea rumah , aku terus cari surat dari sekolah . keputusan ujian topikal 1 . aku tanya mama , mama cakap ada dekat baba . aku takut baba marah , sebab ada 3 gagal (pka , +math , kimia) , pastu ada banyak C dengan D . -___- . dari hari jumaat aku balik sampai hari ni , aku tak nampak baba pun . mana eh ? urmm , nanti dye balik kot . aku tunggu . kat rumah , aku duduk dalam bilik jea sambil tengok movie kat laptop . malas nak jaga budak kecik . penat . dalam pukul 2 pagi baru aku tido .

hari nie , aku bangun pukul satu tengahari . wahh , lama gak aku tido .
nasib baik mama tak marah .
-_____-

aja , aisyah , akak jah , mulut kecik & epi .


hug and kisses ,

kudy .

No comments:

Post a Comment