Monday, February 20, 2012

Akibat Terlebih Fikir =='

Assalmualaikum ,
Heyy Guys , lately nih aku banyak fikir lah . Sambil-sambil tuh , godek-godek GOOGLE . Aku search pasal wanita berpurdah lah , pasal pasal ISLAM . Entah kenapa baru sekarang aku tersedar .

Aku terjumpa satu surah nih ;

"(Lazimnya) perempuan-perempuan yang jahat adalah untuk lelaki-lelaki yang jahat, dan lelaki-lelaki yang jahat untuk perempuan-perempuan yang jahat; dan (sebaliknya) perempuan-perempuan yang baik untuk lelaki-lelaki yang baik, dan lelaki-lelaki yang baik untuk perempuan-perempuan yang baik. Mereka (yang baik) itu adalah bersih dari (tuduhan buruk) yang dikatakan oleh orang-orang (yang jahat); mereka (yang baik) itu akan beroleh pengampunan (dari Allah) dan pengurniaan yang mulia."  (Surah An-Nuur, 27)

Betul ke lelaki baik hanya untuk perempuan baik ? Lelaki jahat hanya untuk perempuan jahat ?
Atau , lelaki baik sepatutnya bimbing perempuan jahat ke arah kebaikkan dan sebaliknya . 

Aku memang muda lagi kalau nak fikir pasal kahwin , belajar pun belum habis . Bercinta ? tak tahu lah macam mana kesudahannya .

No comments:

Post a Comment