Monday, February 06, 2012

Jadi Rajin Kejap Tak Salah Kan .

 Assalamualaikum ,
Hey Peeps ,

Hari nih aku bangun lewat lagi , tak senonoh betul . Nak mandi tapi jadi berat pulak bila si monyet dan angkatan dia sedang berleluasa kat luar bilik . Tunggu lah kejap , tak lama tuh mereka-mereka tuh pun balik . Cepat-cepat aku amik barang mandi semua , pergi toilet .

Masuk je toilet , Astagfirullah . Bersepah sampah satu toilet tuh . Tahan je lah hidung kan , nak buat camne . Lepas mandi , siap-siap semua , aku masuk toliet semula , tengok takde orang pun yang tolong bersihkan sampah tuh . Tak tau lah kenapa hari nih aku rajin sangat , aku pun amik penyapu dengan pengaut yang memang tersedia dalam toilet tuh , sapu semua sampah , masuk dalam tong sampah semula .

Dah puas hati , aku jirus lah air kat area yang kotor tadi . Nak keluar toilet , aku toleh kejap kat tempat yang aku bersihkan tadi , dalam hati aku cakap , 'hah , kan bersih sikit toliet nih , takde lah geli-geli nak pijak lantai' . Kalau toliet bersih , semua orang selesa nak pakai kan .

Lepas nih korang yang lain tuh rajin-rajin lah tolong bersihkan toilet lepas monyet mengamuk ye , kebersihan toilet tanggungjawab bersama , hahahaha . Sempat buat iklan kejap .

Lots Of Love  ,


No comments:

Post a Comment