Friday, November 09, 2012

Outing with Classmates

Assalamualaikum ,

Hoyeahh , I'm here . HAHA .

Hari nih bangun lambat dan menyebabkan gua pun lambat ke kelas . Gua dah lah ada Test 2 untuk subjek Quantity Measurement pagi tadi . Kelas pukul 9 , bangun pukul 8.30 am , mandi , siap-siap , pakai seluar colour putih , baju merah belang-belang , tudung putih , pukul 9 am siap , terus turun blok jalan laju-laju pergi kelas . hebat kan ? HAHA .

Lagi satu yang hebatnya , gua tak bawak pencil box sebab tertinggal atas meja study lepas buat assignment highway yang pukul 4 pagi tadi (dalam post sebelum nih) . Gara-gara bangun-lewat-pagi-tadi-pencil-box-tertinggal tadi jugak buat Test 2 gua dapat 0 markah , sangat awesomee --'

Then , hari nih jugak ada kelas Mathematics , nasib tak belajar . Cuma lecturer bagi markah Penilaian Berterusan (PB) untuk subjek tuh . Dalam kelas math cerita lain pulak . Tadi bincang-bincang sikit pasal test-test lepas , dan lecturer bagi tahu markah PB . Bila Puan sebut nama gua dengan markah . Serta merta air mata bergenang , gua menangis . Dapat 37/50 . Sedih sangat sangat sangat . Kecewa sangat . Gua baru nak target A untuk subjek Mathematics nih . Hmm , kawan-kawan gua pujuk gua , cakap :

"Final Exam nanti buat betul-betul , tapi kena struggle sikit ah"

Okayy , thanks korang :")

Tiba-tiba (jeng jeng jeng jeng , HAHAHA)
Gua dapat text dari Nik (Roommate Fatnin) dia mintak tolong gua hantarkan dia ke Terminal Bas . Gua okay je . Kelas pun habis awal tadi , sempat lah hantar dia ke Terminal . Babai-babai , peluk cium semua . HAHA .

Lepas hantar Nik , gua dengan Fatnin pun amik kesempatan keluar sekali alang-alang dah ada kereta sewa , hee . Mula-mula Wahidah nak ikut sekali , tapi tiba-tiba dia cancel , kata nak buat report Geotechnics , haiyoo . So, gua cuma keluar berdua dengan Fatnin . Nak tahu tak ? *angguk lah sikit* Kereta sewa yang kitorang bawak tuh bau dia , fuuuuuu . Gua rasa kalau lu orang pun tak sanggup nak sewa , BUSUK WEY . Bau hapak semua , pehhhh . Tapi tadi terpaksa , sewa je lah . Hahaha .

Gua mulakan perjalanan dari POLISAS , lepas tuh tak tahu nak ke mana . Gua drive je lah pusing satu Kuantan dari minyak ada 2 bar jadi 1 bar . Hahaha , alik-alik pusing tempat yang sama . Oh ye , gua singgah Pinggiran Sungai Galing , jalan-jalan kat situ kejap .

Nih kat area Sungai Galing
Oh I'm so comeeeel kan ? HAHA 

Fatnin :)

Lepas makan dan gua pun dah bosan , gua suruh Fatnin text si Fitri , classmate kitorang , ajak keluar sekali . Kebetulan Si Fitri pun memang nak keluar beli barang . Gua pun pusing balik ke POLISAS amik Fitri dengan Firdaus . Masa nih turn Fitri drive , gua malas nak drive , fuuu . Penat oiii .


Memula teman Fitri pergi gunting rambut sebab dia kata rambut dia panjang , tapi pada pandangan gua , tak pun . Lawak lah masa tuh , gua dah gelak-gelak nasib baik tak guling-guling kat tanah je . Lepas tuh , pergi Carrefour , diorang nak beli stok makanan . Gua dengan Fatnin okay je . Layan . Dalam carrefour tuh gua mengekor je Fitri dengan Firdaus , tolong bawak kan bakul , homaii , rajin kan ? haha .





Hasil dari pusing-pusing satu carrefour .

Haaa , kebetulan masa nih jumpa classmates yang lain , lepas tuh diorang ajak lepak makan minum kat Taman Gelora . Hoyeahhh ! Gua order air Ais Jagung . Fuuuu , sumpah superb . Lepas nih kalau keluar , gua nak ajak kawan-kawan gua datang sini , best . Lepak makan pisang goreng dengan keropok lekor panas-panas , woaaa !

Other classmates , ramai sebenarnya , tak dapat amik gambar semua .

pisang goreng dengan keropok lekor panas :p

Ais Jagung yang SUPERB !

Lepas makan , borak-borak , gelak-gelak , dalam pukul 6.00 pm tuh gua gerak balik Poli semula , nak hantar kereta sewa . Kena cas RM 42 ringgit , why so mahal ? Dah lah kereta busuk . haha . Gua happy hari nih keluar dengan classmates yang awesomeee !

Gua rasa gua dah taip banyak sangat sampai lu orang pun nak muntah darah , muntah hijau baca panjang-panjang . 
Bye then :) 

No comments:

Post a Comment