Tuesday, December 04, 2012

3 Years Friendship :)

Assalamualaikum ,

Dalam entry nih , gua nak cerita pasal sorang kawan gua (dulu skandal , sekarang kawan) . Kitorang dah kenal lama , 3 tahun . Lama kan , lama kan . TAPI .. Kitorang tak pernah jumpa depan depan , maksud gua , kitorang tak pernah jumpa , keluar sama . Macam mana tuh ? Haaa , kitorang cuma berhubung melalui facebook , skype dengan Whatsapp je . Cool kan relationship kitorang ? HAHA .

Oh , lupa nak kenalkan nama dia . Nama si mamat sengal nih , Syamilusy Syahir . Gua tak ingat nama ayah dia , sorry . HAHA , Tapi gua panggil dia Chaaen . Jauh beza kan dengan nama asal dia . Dia asal Negeri Sembilan , orang nogori nih . Sekarang dia single lagi , siapa nak masuk minang , haa silakan , jemput lah . haha . Umur dia 20 tahun . Tapi next year dia jadi 21 tahun lah . Macam mana gua kenal dia ?

Gua kenal dia masa gua Form 4 . Gua ingat lagi tarikh dia 2 July 2009 . Sehari lepas gua putus dengan ex gua , Ariey . Kitorang kenal masa zaman myspace lagi tau . Masa tuh tak layan lagi facebook , facebook pun tak famous lagi masa tuh . Haaa , Lepas tuh selalu lah contact each other . Okay , masa gua form 4 , dia form 5 . Gua sekolah kat KUSTECH , Kuala Selangor , dia kat Teknik Tuanku Jaafar , Negeri Sembilan . Kalau gua balik weekend , kalau online , selalu chatting dengan dia . Kalau kat asrama , lu orang pun maklum lah kat asrama tak boleh bawak henpon . So , gua lah yang rajin call dia , bergayut kat public phone sampai beringgit ringgit habis . Dia dah senior masa tuh , boleh lah dia bawak henpon masuk asrama . Gua junior lagi, takut takut lagi . HAHA , Dia banyak lah jugak bagi gua nasihat masa dulu-dulu , pasal pelajaran , lagi lagi pasal subjek yang dulu mula-mula gua tak minat iaitu Lukisan Kejuruteraan (LK) . LK nih subjek feveret dia . So , dia berlagak lah sikit . HAHA .

Lagi , dia nih kalau bercakap dengan gua dulu , tanak kalah , nak menang jeeeee . haha . Lepas tuh bajet bajet dia lagi tua dari gua . Mentang-mentang dia habis sekolah dulu . HAHA . Lepas dia habis sekolah , gua masa tuh dah form5 dan dah pindah sekolah teknik lain , kat Melaka pulak , MELTTEC . Dia sambung belajar kat UniZA . Gua lupa dia amik kos apa kat sana . Nanti gua interview dia balik . Gua rasa masa dia dah sambung belajar kat U , memula kitorang masih contact each other , tapi tak lama lepas tuh senyap macam tuh je . Tup tup gua dapat tahu dia dah couple dengan awek pilihan dia . Okay ,

Lepas tuh dalam awal tahun 2011 , kitorang contact semula , tuh pun gua yang tegur dia dulu . Haaa , kalau tak . tak tahu lah , maybe tak kawan dengan dia lagi dah . Maklumlah, gua fahan dia busy jugak kadang-kadang dah masuk U kan . Masa tuh pulak , gua dah couple dengan Ex gua dulu , yang gua jumpa lepas gua mula kerja kat Cafe , lepas gua habis SPM , haha . Tak lama pun gua dengan Ex gua yang tuh , gua break dengan dia , alasan nak sambung belajar & parents gua tak bagi gua kawan dengan dia , hahaha . KEJAMNYA . Tapi gua tak tipu pun , gua memang sambung belajar lepas tuh , gua masuk POLISAS . Masa gua kat POLISAS , rajin jugak gua contact dia, ntah . haha . Tapi , tak lama lepas tuh senyap balik .

Gua pun dah pening dengan kisah gua dengan dia , haha . Okay , gua ringkaskan cerita . Tadi gua skype dengan dia . He is sooo funny okay , penat gua ketawa . Gua selitkan gambar mamat poyo nih masa skype tadi  ;


Ini lah Chaaen . *Klik gambar untuk tumbesaran melampau*


Dia suka buat muka buruk masa skype tadi , pastu suka sangat skype dalam gelap . geram gua . hahaha .


Lagi satu , gua dok perhati dia dari tadi , lepas tuh gua nampak , kitorang ada persamaan , hahaha . *perasan* Dia suka gigit bibir . Gua pun suka gigit bibir . Sooo comeeel , HAHA .


POYONYAAA . hahaha . Sepak sikit . Masa nih gua dah gelak gila-gila dah . Tak habis habis dengan posing dia . BUUUU sama dia , haha :p


Okay gua dah penat nih , nak tidur dulu . 
Mornight friends :)
Doakan persahabatan kitorang berkekalan sampai bila-bila . Kalau ada jodoh , ehem ehem . HAHA .
Bye then .
4.09am .





No comments:

Post a Comment