Thursday, December 20, 2012

Kenduri dan LI

Assalamualaikum ,

Okayyyy , dah berabad tak update blog , haha . Ada orang kisah ke ? KRIK KRIK KRIK . Haha .
Minggu lepas gua busy sangat sangat . macam macam hal , kenduri lah hape lah . Gua mula dengan kenduri lah .

16hb Disember lepas Atok gua buat kenduri doa selamat untuk gua , EH . haha , yela untuk gua , kakak gua yang selamat balik Malaysia dan untuk Atok Mak gua yang bakal operate bulan depan . Atok Mak sakit jantung . Get Well soon Atok Mak :) Gua sebagai anak perempuan pun jalankan lah tanggungjawab gua, ecececeh , pergi tolong apa yang patut kat dapur , heee *kembang hidung* :p


Sesi goreng tempe dan tauhu . Woaa , rajin kan gua . haha

Ni Rendang dari Perak , hee . (Makcik gua masak)

Gua tolong buang lemak ayam semua , gua jumpa ni , haa --'

Ayammmm gorenggggg *gaya upin ipin*

Merewang  , ni makcik makcik yang buat , gua tengok je , haha

Kenduri mula lepas Isyak . Penat oo gua kemas kemas rumah Atok , gua angkat semua makanan susun susun kat ruang depan . Fuhhh , ingat ringan ke nak angkat dulang berisi Nasi Ambeng , haa . Bertambah lah muscle kat lengan gua . HAHA . Malam tu gua tidur awal sebab letih sangat , haha .


Okayy , cukup pasal kenduri . Gua nak sambung pasal LI (Latihan Industri) pulak , 17hb pulak gua mula LI kat Syarikat Propel kat Yong Peng . Memang berdebar oo , serius . Dulu excited lah , bila tinggal sehari nak masuk syarikat mula cuak berdebar keluar . Hari pertama LI gua rasa macam bodoh sengal . Dah lah awkward gila sebab tak kenal siapa siapa , tak tahu apa apa pasal LI ni . Gua sampai awal , tapi masa nak tunggu Bos gua masuk ofis bukan main lama lagi . Rupanya dia pergi breakfast , padahal office hour pukul 8.30 pagi dah mula . Okay dia bos , ikut dia lah . haha . Masa dia panggil masuk bilik dia (sila jangan fikir bukan bukan) gua berdebar , muka macam garang , tapi bila dah borak-borak okay sikit lah , dia nih lawak sebenarnya . Sempoi je . Eh lupa lak , nama bos gua Ismarizal Ismail , gua panggil Encik Isma je . Abam Botak . haha .


Paling tak boleh blah , baru first day dah kena tegur tak boleh pakai jeans . De fak ? haha . Pastu makan waktu kerja , tak cari nahas . Gua tak tahu nak buat apa dalam ofis , semua orang busy , tak berhenti menaip , print semua . Memang takde masa nak borak borak dengan semua staff . Gua dengan Fatnin pandang satu sama lain . She can read my mind , and so do I . haha . Hari pertama LI membazir dengan begitu sahaja . Tak buat pape , cuma tengok tengok staff buat kerja dan dengar bos gua bebel-bebel pasal organisasi bagai . 

Hari pertama LI . Atototo so comeeeel . HAHA .

Hari Kedua LI . Pagi berjalan dengan lancar , bangun awal , siap siap semua . Keluar rumah pukul 7 , dalam perjalanan kat highway tiba-tiba gua dengar bunyi pelik kat enjin kereta gua . Gua masa tu memang dah cuak gila doe , sumpah . Gua berhenti 3 kali kat lorang kecemasan . Kali ketiga gua berhenti tu memang tepat pada masanya , sebab kalau gua jalan lagi , meletup kereta tu gua rasa . Lagi 7 kilometer je kot nak sampai ofis , boleh pulak rosak . Jadi penghabisannya , gua menapak kat tepi highway tu . HAHA . Seronok rasa . 


Hello HIGHWAY ~ Haha ,

See our happy face walau kereta rosak tepi highway , haha .


 Fatnin :3

Abam Azli , PerondaPlus datang letak kon kat belakang kereta . 

Biasa lah , kereta tua , tak pernah bawak jalan jauh , tetiba guna bawak ke highway , rosak lah dia . haha . Nasib baik ada PerondaPlus , tu pun gua suruh Baba yang call kan . Gua mana reti pasal semua semua ni . Haaa , tu lah perempuan . Tunggu bantuan sampai lama lah jugak , sejam gua tunggu . Kereta rosak pukul 8.15 pagi , bantuan sampai dalam pukul 9 lebih , hambik . Kat tepi highway tu macam macam kitorang buat , si Fatnin betulkan kasut dia yang rosak , pakai stapler je , haha , lawak . Gua pulak menganyam rumput , pun boleh , hahaha . Nak tahu tak gua masuk ofis pukul berapa ? 10.15 pagi , lewat 2 jam , TERBAIK !! Baru hari kedua praktikal dah lewat . Pailang betul .


Duckface satuuu . HAHAHA .

Weeeeeee :)


Gua dah mengantuk sangat nih , haha . esok nak kerja lagi . Last but not least ,

HANCUR HATI KU , MENGENANG DIKAU , MENJADI KEPING KEPING , SETELAH KAU PERGI , HUUU ~


Gary dah ada awek , hancur hati , haaaa . Tapi muka diorang sama doe , jodoh !!
Takpe , gua redo . Gary nih crush gua je pun . Memang dicipta untuk meng-crush kan gua . haha .

Okay then , goodnight semua ! 
ILOVEYOU :*

No comments:

Post a Comment