Sunday, December 09, 2012

Masak dan Aisyah

Assalamualaikum ,

Sejak dua hari lepas , gua tidur lewat gara gara men-download movie movie yang terhangat di pasaran . Jadi , sekarang gua tengah movie marathon kat lappy , hoyeahh . Saje je , untuk membuang masa sementara gua nak pergi praktikal lagi seminggu . Gua baru lepas tengok cerita Cinta Vlog , tapi gua ingatkan best lah , tapi , hmm , biasa je .  Woaa , Kejap je masa berlalu . Memang lah cepat masa berlalu , duduk rumah , jaga adik adik , makan , online , movie , tidur . HAHA . Okay apa , daripada gua duduk melepak tak tentu hala kat luar sana , macam adik adik lepasan SPM kita , maklum lah , baru nak rasa hidup. Opss .

Gua sebenarnya tak fokus tulis ni sebab adik gua tengah pasang cerita Istanbul Aku Datang kat tivi , mata tak tahu nak tengok mana satu , haha . Ohh Beto :3

I really want to feel the feeling that Beto said "Kalau awak rasa apa yang saya rasa , tolong jangan pergi" . Tapi tak pernah rasa . *sadlife*

Cukup dengan Istanbul , okay gua nak pergi sana satu hari nanti . TOLAK PARIS JAUH JAUH . haha

Nak tahu tak ? Cakap lah nak . CAKAP !
Okayy :)
Semalam gua masak makan malam untuk Ze Family , awww . Semua tu sebab Mama takde kat rumah , dia pergi KL ada tournament Futsal dengan Staff dia . Kakak pun ikut sebab tu gua yang kena menjalankan tanggungjawab sebagai ANAK PEREMPUAN . Baba balik awal semalam , sebab tuh gua tetiba rasa nak masak untuk Baba , yelah , kesian Baba , balik kerja penat penat . So , gua pun ajak lah adik gua masak , mintak tolong dia masak dengan gua .

Me : Kemal , masak jom . 
Akmal : Nak masak apa ?
Me : Kan ada kobis , ayam dengan tempe . Buat sayur goreng nak ?
Akmal : Buat masak air ah , senang sikit .
Me : Okay gak , lagipun perencah cukup rasa takde lah 

Jadi bermula lah sesi potong memotong , gaul tempe dengan tepung ayam kentaki dan gereng menggoreng . haha . 

Bahan basah untuk dimasak , wee


Sayur masak air , *eh betul ke masak air nama dia* 


Tempe yang digaul dalam tepung kentaki . Oh tempe :3


Nak goreng ayam tuh kejap je , tempe pun sama . Tapi part nak masak sayur tuh , lama jugak . Sampai penat gua tunggu air dia mendidih , haiyooo . Tapi , penat gua berbaloi , makan malam gua siap . Gua suruh Baba try sayur yang gua masak , dia kata okay not bad , awwww . See daddy , your daughter can cook what . haha .

Nih lah tempe , okay quality gambar tak berapa cantik , pakai camera 2.0 megapixel je .


Sayur masak air , tapi gua rasa macam fishball je terlebih , haha .


Ayam goreng segera , yummm :3

Lepas makan , Alhamdulillah kenyang :)
Gua cuci semua pinggan yang dah guna masa masak tadi , pinggan makan tadi . Tetiba jadi rajin . Tetiba perasaan nak jadi anak perempuan yang baik timbul . Ahakz .

Oh ya , after all that , Esah tetiba Whatsapp gua . Tanya pasal gua ada chat dengan Boyfriend dia ke tak . Okayyy , gua pelik . Kenapa tiba tiba dia tanya . Gua pun jawab jujur lah , dah lama tak chat , lama gilaa dah . Pastu dia cakap saje nak test aku . Ciiss ! HAHA . Kalau nak tahu , Esah nih classmate & dormmate gua dulu masa sekolah kat Melaka . Dan juga salah seorang kawan baik takkan terpisah *iklan digi jap* HAHA .

Dan lepas tuh , bermula lah sesi gossip mossip dengan dia , cakap pasal everything , haa . Rindunya kat Wondergirls . Awww , bila lah dapat lepak sama lagi , sedih . Masing masing busy dengan study . Nak buat macam mana . Bercerita pasal si dia ni kapel dengan si dia tu lagi tak , pasal nak kawin lah . Pasal unmature guy lah . Kitorang setuju pasal kahwin lepas ada aset sendiri , lepas ada masters . Haha , sebab sekarang nih susah nak jumpa lelaki yang berguna , kebanyakkannya tak berguna , kot kot kawin hari nih esok cerai . Bercinta bagai nak rak , akhirnya putus . Lepas tuh kecewa bunuh diri . Haaaaaaa sebab tu kalau boleh gua nak ada aset sendiri , kerjaya sendiri , so andai kata laki gua ceraikan gua , takde lah gua terkontang kanting macam bodoh kan . And Geng Wondergirls gua semua dah ada boyfriend kecuali gua . Gua sekor sekor je . haha , tapi gua tak kisah pun . Hehe :) 

*yawn* 

Ohh , I'm soo tired . 

*tarik selimut*

Okay then , sampai sini je dulu .
Gua undur diri . Adios :)




No comments:

Post a Comment