Tuesday, January 01, 2013

New Year , Bertunang dan Birthday :)

Assalamualaikum ,


Maaf maaf sebab dah lama gua tak update blog yang usang reput tinggal masa nak roboh je . Seperti yang lu orang semua excited sekali , kita dah pun masuk tahun 2013 . Ah , sekejapnya . Elehhh , sekarang kata lah sekejap , tahun lepas bukan main mulut kata "Lambatnya nak masuk tahun 2013 . KAN ? Gua takde azam baru ke , azam lama ke , sebab gua tak percaya pun dengan azam azam ni , otak set nak berazam itu lah ini lah , tapi perlakuan tu takde pun . Tak buat pun macam mana yang lu orang set . Gua tahu lah . Tapi ada ke orang yang berazam nak kahwin tahun 2013 nih ? HAHA .

Malam tadi tepatnya pukul 12 , mercun tak berhenti henti pung pang pung pang bom bom semua . Gua tau lu orang excited doe , tapi jangan lah main depan rumah gua . Gua masa tu dah tidur kottt . Gua tidur awal semalam sebab hari ni gua KERJA . Tahu tak KERJA ? Penat bak hang tak boleh cakap lah . Terganggu tidur gua . Lepas tu mesej daripada kawan kawan masuk kata "Happy New Year" lah , "Selamat Tahun Baru" lah . Memang tak lah gua nak reply , gua mengantuk weyy . Tapi bukan gua tak suka , gua hargai mesej mesej tu , yelah at least ada lah jugak orang ingat kat gua kan . (Sadlife)

Cukup pasal tahun baru . Sekarang gua nak cakap pasal cousin gua punya "Engagement Ceremony" . Okay , apa yang gua boleh cakap , sangat meriah . Hari jumaat lepas 28/12/2012 , lepas je habis kerja gua terus bertolak balik Muar dari ofis kat Yong Peng . Sampai rumah , gua kemas kemas baju yang patut dibawak . Pagi sabtu , gua balik kampung rumah atok , amik atok lepas tu satu family bertolak ke Kuala Lumpur . Yeaaahh ! Dalam pukul 3 lebih gua sampai lah kat rumah cousin gua kat Ampang . Tahu tak betapa excited-nya gua bila sampai kat rumah cousin gua . Sebab gua dapat jumpa semua cousin gua yang sama gila dengan gua . HAHA ,

Family gua , family Cik ItaBob dengan atok duduk kat homestay yang tak berapa nak jauh dari rumah cousin gua . Yelaaa takkan nak sumbat kat rumah Makngah gua semua , tak muat oi . Nak tengok tak pelamin dia ? Cantik gila doe .

Ni baru pelamin bertunang , gua tak tahu waktu nikah nanti macam mana .

Okay malam sabtu tu pulak , Along (cousin gua yang bertunang tu) suruh gua gantungkan tanglung kat depan rumah . Okayy , tanglung tu kaler pink putih , cantik . Gua dengan rela hati nya pun tolong lah yang cousin gua suruh buat tu . Banyak gila kot . 

Gua tak tahu total dia berapa , gua buat je sampai siap . 

Tapi , bukan setakat gemukkan dia je . Gua kena ikat benang kat pin dan tanglung tu . Pehh , part tu susah gila . Benang tu dah lah halus . Nasib baik Shikin tolong gua . Kalau tak , tak siap lah tanglung tu . Lepas je siap tanglung tu , gua keluar gi lepak dengan Iwan , adik Along . Masa tu dah pukul 2.30pagi , haha . Dia bawak pergi Bukit Ampang . The view , lu orang tak payah nak terlopong lah , memang cantik sangat . No wonder lah ramai suka lepak situ . Sayangnya , gua tak sempat nak amik gambar view dia . So kesian . Biar lah orang nak kata gua noob ke , apa ke . Tu first time gua sampai sana . Hee :D

Keesokkan paginya , hari Ahad . Majlis mula pukul 11 , gua bangun pukul 9 . Yeahh . Lepas tu kelam kabut tak siap lagi , tak mandi lah , tak gosok baju lah . Nasib baik gua ni pantas dan efisien . Kejap je gua siap . HAHA . Too bad , gua tak sempat nak amik gambar baju yang gua pakai hari tu . Alhamdulillah Along dah sah jadi tunang orang . Majlis pernikahan InsyaAllah akan berlangsung 14hb Jun 2013 , resepsi 15hb Jun 2013 . Harap harap semua akan berjalan dengan lancar , Amin :) Tahniah Along . 

Dan ini ada lah sebahagian daripada keluarga besar gua :)

the super-crazy-cousins





The Awesome Us :D


Gua bila lagi ? HAHAHA , lambat lagi , tak terfikir pun . Calon pun takde . 

Oh ya , birthday gua baru je lepas dalam 3 hari yang lepas . 29 Disember 2012 . Woaa , lambat kan ? Kawan kawan gua semua dah masuk 20 tahun , gua baru nak masuk 19 tahun, so kesian . Tahun ni tak sambut birthday pun macam tahun lepas , tak sambut gak . It's okay lah , gua dah besar . Takde cake pun takpe . Cukup lah dapat birthday wish daripada orang orang yang gua sayang . Thank you for all the wishes . I really appreciate it :) Hee, 

Okay then , 
Bye . 
Thank you for reading :)



No comments:

Post a Comment