Saturday, February 16, 2013

Kelemumur a.k.a Snow

Assalamualaikum,

Lu orang tahu kan apa tu kelemumur/dandruff. Tapi kalau lu orang susah nak sebut, gua guna perkataan lain. Gua sebut "Snow". HAHA, siapa kata kat Malaysia takde snow? Ada je, kat kepala orang-orang tertentu. Dan salah seorangnya ada gua. Benda yang paling gua benci adalah 'snow'. Its like eeeuuuwwww. Semua gara-gara gua salah guna syampu. Erk. 'Snow' ni akan buat lu orang garu kepala tak berhenti. Serius gua cakap lu.

Haaa, macam ni lah.
Sumber Cik Google


Sebenarnya gua dah kehabisan syampu yang selalu gua guna. Gua guna syampu Sunsilk yang warna hijau tu. "Sunsilk Lively Clean & Fresh". Sebab gua pakai tudung, sunsilk jenis tu yang sesuai untuk rambut gua dan semua wanita yang bertudung. Bila gua pakai je syampu tu, kepala rasa segar.

Sumber Cik Google

Jadi untuk menganti syampu yang dah habis tu, gua guna sunsilk yang warna emas tu. Akibatnya, satu kepala gua ada 'snow'. The worst feeling ever! And I was like "Alaaaaa, menyesalnya guna syampu lain". Because of that, I have to scratch my head until it bleed. Ohh, its hurt mannn. 

Tapi sekarang gua dah okay, takde dah 'snow' atas kepala. Sebab gua guna treatment gua sendiri. Pakai manual punya, guna sikat untuk buang sikit-sikit 'snow' tu. Tapi bukan gua yang buat, gua paksa adik gua, Kemal buangkan 'snow' tu. hahaha. I'm a bad sister. 

 And now, weeee, I'm a happy girl. No more dandruff. Ada macam iklan tak? HAHA.

Okay then, 
bye.


No comments:

Post a Comment